Turkish Airlines breidt aantal widebody-toestellen op Amsterdam-Istanbul uit naar drie per dag

Luchtvaartmaatschappij zet positieve lijn uit 2017 door

276037 thy 05 4fb855 original 1521803716

Met ingang van 25 maart 2018 heeft Turkish Airlines een narrowbody- door een widebody-toestel op de lijn Amsterdam-Istanbul vervangen. Hiermee komt het aantal widebody’s op deze route op drie. In totaal worden er per dag nu drie Airbus A330-300- en twee Airbus A321-toestellen ingezet op deze vliegroute, waarmee de capaciteit opnieuw wordt verhoogd.

Aan boord van deze toestellen vinden businessclass-reizigers wifi en ligstoelen, en genieten ze van de award-winnende on-board catering. Verder ervaren passagiers hetzelfde serviceniveau als dat ze gewend zijn van Turkish Airlines, dat zowel long- als short-haul vluchten naar bijna alle uithoeken van de wereld aanbiedt.

2017 was al een recordjaar voor Turkish Airlines en ook in de eerste twee maanden van 2018 werden er records gebroken als het gaat om passagiersaantallen en de laadfactor. Zo doorbrak de luchtvaartmaatschappij in 2018 voor het eerst in haar historie de 5 miljoen-passagiersgrens voor februari en was ook de laadfactor die maand met 79,9 procent de hoogste voor februari in de geschiedenis van het bedrijf.

Beeldmateriaal is hier te vinden.

Over Turkish Airlines (NL)

Over Turkish Airlines:

Turkish Airlines, lid van de Star Alliance, werd in 1933 opgericht met een vloot van vijf toestellen. Inmiddels heeft de luchtvaartmaatschappij een vloot van 328 (passagiers- en vracht)vliegtuigen en vliegt het naar 302 bestemmingen wereldwijd, waarvan 253 internationaal en 49 binnen Turkije, in 121 verschillende landen. Meer informatie over Turkish Airlines is te vinden op de officiële website www.turkishairlines.com of via Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin en Instagram.

Over Star Alliance:

Het Star Alliance-netwerk werd opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijd opererende luchtvaartalliantie die internationale reizigers een wereldwijd bereik van bestemmingen, erkenning en naadloze diensten biedt. De acceptatie van Star Alliance door de markt wordt onderkend door diverse onderscheidingen, waaronder de ‘Air Transport World Market Leadership Award’ en ‘Best Airline Alliance’, uitgereikt door zowel Business Traveller Magazine als Skytrax. De gezamenlijke luchtvaartmaatschappijen bieden meer dan 18.450 vluchten per dag naar 1.300 luchthavens in 190 landen. Star Alliance Connecting Partner, Juneyao Airlines, verzorgt aanvullende aansluitende vluchten.